Snabb uppdatering om mitt liv

Den 31/8 va min sista arbetsdag på CityMail (brevbärare), jobbet som jag har klagat mig över så många gånger förr till mina nära och kära :) tror dom har ledsnat på att höra mitt tjat och gnäll nu när jag har slutat där :D Istället så hittade jag ett nytt jobb via Helena från folkdansen som hade tipsat om mig till hennes chef, ett jobb på en förskola i Rosersberg som heter Maskrosen om de är några som känner till den. Så på de jobbet började jag direkt efter helgen alltså den 1/9 då jag hade sällskap till jobbet med Helena, tåget va försenat så de va skönt att ha henne med som har jobbat där ett bra tag redan :P
Va på arbetsintervju på förskolan Maskrosen några månader innan jag började där, de stod tydligen mellan mig och en utbildad förskollärare från Bromma. Fick reda på att jag hade fått tjänsten, vilket jag aldrig trodde att jag skulle få samma dag som jag skulle gå på semester på CityMail =) de va underbar start på semestern, kunde inte önska mig en bättre nyhet än den jag fick just då.

Den 1/9 va också samma dag som jag och min storebror Patrik flyttade till Björkvallavägen som ligger mer centralt än den gamla lägenheten som vi bodde i med mamma och pappa för dom har flyttat till Nivsta till en vill som dom ska renovera upp :)
Egentligen ville jag inte flytta ifrån våran gamla lägenhet eftersom jag har bott där hela mitt, ok förutom ett år då men de räknas inte :P men jag å Patrik va illa tvugna för vi kunde inte bo kvar själva i en 4:a med den höga hyran och alla räkningar som vi har, trist men verkligheten.

Kan även berätta att den 18/8 så piercade jag min tunga hos Ted's som ligger precis vid gamla godismonstret här i Väsby då Sanna va med och skulle vara ett moraliskt stöd men hon ville inte ens titta för de va så äckligt.
Jag tyckte d gjorde skit ont att ta hål där och sen fick jag bara äta flytande och skölja med saltvatten efter allting man åt och drack förutom vatten i två veckor.
Igår va stunden inne att gå och byta ut piercingen mot en koratare och ta bort läkningsstaven som jag hade innan som va sjuuukt jävla lång. Känndes jättekonstigt när han tog bort piercingen nu är man har vant sig vid att den ska vara där =P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0